Podstawą komponowania diety dla dzieci jest różnorodność produktów. Odpowiednia ilość węglowodanów pozwala pokryć zapotrzebowanie organizmu na glukozę, oraz dostarcza energii do codziennej aktywności. Węglowodany przynajmniej w trzech posiłkach powinny pochodzić z produktów pełnoziarnistych, jak najmniej przetworzonych. W każdym posiłku znajdują się warzywa lub owoce będące źródłem błonnika.  Mięso, ryby, strączki, jaja – to produkty dostarczające odpowiedniej ilości białka oraz cennego dla dzieci żelaza- do tej grupy nie zaliczają się wędliny, które są wysoko przetworzone, zawierają mało białka, mają dużo tłuszczu, soli i dodatków chemicznych. Nie stosujemy polepszaczy smaku, mieszanek przypraw, białego cukru, produktów wysoko przetworzonych. Używamy wysokiej jakości świeżych składników, odpowiednich tłuszczów, stosujemy mało soli.

Zamawiając posiłki uwzględniamy alergie pokarmowe naszych podopiecznych.

Przykładowe menu:

Poniedziałek:

Śniadanie: Owsianka (płatki owsiane górskie) na mleku z bakaliami

II śniadanie: jabłko

Obiad: zupa krem z brokułów podany z grzankami. Pulpeciki z indyka (filet plus udziec) w sosie marchewkowym, surówka z pora z rodzynkami, kasza pęczak

Podwieczorek: drożdżówka z sezonowymi owocami lub przetworami

Wtorek:

Śniadanie: Omlet z mąki pełnoziarnistej

II śniadanie: banan

Obiad: zupa pomidorowa ( z pomidorów świeżych lub pelati), zabielana mlekiem z lanymi kluseczkami. Filet z kurczaka marynowany w jogurcie, podany z brązowym ryżem i surówką z marchwi i pomarańczy.

Podwieczorek: zapiekane jabłka wypełnione owocami sezonowymi lub mrożonymi z odrobiną miodu i płatkami migdałowymi.

 Środa:

Śniadanie: kanapka z naturalnym pieczonym chlebkiem z dodatkiem osełki górskiej i szynki.

Drugie śniadanie: pomarańcza

Obiad: Zupa krem z kalafiora, zabielana serkiem homogenizowanym z ziemniaczkami. Gulasz z udźca wołowego z kasza gryczaną i ogóreczkami konserwowymi.

Podwieczorek: ciasteczka brownie na bazie prawdziwego kakao, z orzechami i mąką pełnoziarnistą

 Czwartek

Śniadanie: pasta twarożkowa ze świeżymi ziołami, ogórkiem, pomidorem i kiełkami, chlebek pszenny pełnoziarnisty

II śniadanie: wafelek kukurydziany

Obiad: Rosołek gotowany na drobiu, z makaronem, warzywami i natką pietruszki. Gołąbki z chudą wieprzowiną, sosem pomidorowym i ziemniakami.

Podwieczorek: galaretka

Piątek

Śniadanie: kasza jaglana na mleku z bananem i tartym jabłkiem

II śniadanie: banan

Obiad: Zupa krem z cukinii z groszkiem ptysiowym. Naleśniki z mąki pełnoziarnistej z miodem, owocami lub twarożkiem lub konfiturą

Podwieczorek: drożdżówka z sezonowymi owocami

Do każdego posiłku podajemy kompot z niewielką ilością cukru trzcinowego.

Przez cały dzień zachęcamy dzieci do picia wody mineralnej (niegazowanej) oraz oferujemy świeże i suszone owoce.

Całkowity koszt żywienia dla jednego dziecka przez jeden dzień wynosi 14 zł.